Millenialsi zostali opisani jako egocentryczni, narcystyczni i materialistyczni. Mają jednak też tendencję do przekonania, że pieniądze nie mają znaczenia. Gdyby zapytać ich, co jest najważniejsze w ich życiu, prawdopodobnie powiedzieliby, że rodzina, przyjaciele i miłość. Ale spójrzmy prawdzie w oczy – pieniądze mają znaczenie. Jeśli chcemy kupić dom, spłacić kredyty studenckie, mieć dzieci itp. musimy mieć pewność, że odłożymy pieniądze na te rzeczy. Co zatem milenialsi sądzą o finansach? Dowiedzmy się!
Jakie są szczere myśli milenialsów na temat znajomości finansów?
Millenialsi są definiowani jako osoby urodzone w latach 1980-2000. Stawiają czoła wyjątkowym wyzwaniom ze względu na swój wiek. Wielu milenialsów dorastało podczas kryzysu finansowego z 2008 roku. W związku z tym mogą mieć trudności ze zrozumieniem koncepcji finansów osobistych i poruszaniem się w zawiłościach bankowości i inwestowania.
Poglądy millenialsów na sprawy finansowe nie są tym, czego można by się spodziewać. To pokolenie jest znacznie mniej wykształcone finansowo niż starsze pokolenia. W rzeczywistości ponad połowa millenialsów stwierdziła, że nauczyła się czegokolwiek na temat oszczędzania lub zarządzania pieniędzmi. Oznacza to, że większość milenialsów skorzystałaby na lekcjach wiedzy finansowej.
Kiedy milenialsi byli dziećmi, nie mieli innego wyboru, jak tylko pogodzić się z wszelkimi zasadami ustanowionymi przez ich rodziców. Gdy dorastali, nauczyli się, jak bronić się i mówić, gdy coś jest nie tak. To pozwoliło im stać się pewnymi siebie osobami, które wierzą, że mogą osiągnąć wszystko, jeśli się na to zdecydują.
Milenialsi wiedzą, ile wydają i skąd pochodzą ich zarobki i czują się komfortowo, śledząc swoje wydatki na karcie kredytowej oraz aplikacje bankowości internetowej. Jeśli chodzi o oszczędzanie, milenialsi są często nagradzani za swoje wysiłki. Oprócz zarabiania odsetek na kontach oszczędnościowych, otrzymują punkty premiowe, które mogą przełożyć się na zwrot gotówki z zakupów lub inne bonusy i chętnie korzystają z takich promocji.
Konkretne decyzje
Badania ujawniły również, że młodsze pokolenia uważają, że muszą przejąć kontrolę nad swoją finansową przyszłością. Prawie 80 procent uważa, że powinno planować z wyprzedzeniem i upewnić się, że są przygotowani na emeryturę.
Ale chociaż milenialsi wiedzą, gdzie chcą żyć na dłuższą metę, nie zaciągają ogromnych pożyczek, aby sfinansować te marzenia. Zamiast tego używają kont oszczędnościowych, kart kredytowych i pożyczek osobistych do finansowania zakupów krótkoterminowych.
Millenialsi są odpowiedzialni za oszczędzanie pieniędzy i podejmowanie własnych decyzji finansowych. Millenialsi przyzwyczaili się w dużym stopniu polegać na technologii, co sprawia, że czują, że wiedzą, co jest dla nich najlepsze. Jednak millenialsi nie zawsze ufają systemom bankowości internetowej i polegają w dużej mierze na osobistych relacjach, które pomagają im podejmować rozsądne decyzje finansowe. Millenialsi mają tendencję do podejmowania decyzji opartych na emocjach, a nie na logice.
Millenialsi są gotowi zaryzykować okazjonalną utratę pieniędzy w zamian za satysfakcję ze świadomości, że podjęli działanie. Nie dotyczy to wszystkich. Jednak milenialsi są bardziej skłonni do robienia rzeczy, których mogą żałować w późniejszym życiu.
Finanse a praca
Małe firmy stają się coraz bardziej popularne wśród milenialsów ze względu na fakt, że mają tendencję do oferowania korzyści pracownikom, elastycznych godzin pracy i wyższych wynagrodzeń. Według Forbesa milenialsi są dwa razy bardziej skłonni niż baby boomers do pracy dla mniejszych pracodawców.
Podsumowanie
Millenialsi wkraczają obecnie na rynek pracy w niespotykanym dotąd tempie. Przyzwyczaili się do korzystania ze smartfonów i platform mediów społecznościowych, a ich oczekiwania wobec różnych usług są wyższe niż kiedykolwiek. Ta grupa stanowi również obecnie największą część populacji (i potencjalnych inwestorów). Millenialsi są znani z technologii, kochają gadżety i chcą wygody. Co jeszcze powinni o nich wiedzieć ich doradcy finansowi, zanim zainwestują swoje oszczędności? Pokolenie milenialsów jest bardziej świadome finansowo niż poprzednie pokolenia. Ponadto oczekują od swoich specjalistów finansowych najwyższej jakości usług za rozsądną cenę.